The Hall of Happy News has changed and moved to:

Sunday, April 19, 2009

Jack Johansson



27/11 - 09




Drömjobbade med ENVY Event idag. Ett inspirerande gäng på Asperö Idrottsgymnasium som har som UF Företag att arrangera drogfria fester.

Den 18 december är det dags för deras första. Julfest på Kviberg.



Mer om http://local-hero.nu

TREVLIG HELG! /Jack




24/11 -09

De upptäckte mig - min andra födsel

I 23 år betraktade läkarna Rom Houben som ett hopplöst fall; dömd att till sin död vara försjunken i djup koma. Nu har han "återfötts" sedan läkarna upptäckt att han varit vid medvetande hela tiden.


Den 23-årige belgiern Rom Houben, kampsportare och teknolog, råkade ut för en svår trafikolycka 1986. Han blev helt förlamad och förlorade talförmågan, så läkarna trodde att han låg i djup koma. Inga undersökningar avslöjade att han var vid fullt medvetande och med obrutet intellekt.


Fram till nyligen utgick alla från att han aldrig skulle komma till medvetande igen. Inte förrän hjärnröntgen, datortomografi, avslöjade att hjärnan var så gott som helt oskadad. Då sattes medicinering in som "väckte" honom. Nu kan han kommunicera med omgivningen med hjälp av en dator med specialkonstruerat tangentbord och har berättat om de fasansfulla åren, skriver den tyska tidskriften Der Spiegel.


"Jag skrek på hjälp, men inte ett ljud hördes", har han sagt.


Maktlös tvingades han ligga i sin sjukhussäng och höra hur läkarna till en början försökte få kontakt med honom, utan att han kunde svara. Efter en tid gav alla upp hoppet om honom. Därefter försökte han stå ut med tillvaron genom att meditera och drömma sig bort till barndomen och fantisera om en bättre värld.


"Aldrig ska jag glömma den dag när de upptäckte mig - min andra födsel", har den i dag 46-årige Houben skrivit på sin dator.


Kopierat från http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.256083-koma-patient-medveten-i-23-ar


***


Gothenburg, 16th of November 2009


My latest happy news are a few comments from some of my friends. These simple and important actions made me really uplifted and happy. Thank you all!








Jack JohanssonDu som läser detta, skriv ETT ord som beskriver mig. Bara ETT ord. När du gjort det, kopiera meddelandet till din egen logg och se hur du blir beskriven av dina vänner och bekanta



Theresa Nathalie Lund
den 12 november kl. 20:44 · Ta bort
Ingelög Santoshi
den 12 november kl. 21:15 · Ta bort
JO Kaurijoki-White
fre kl. 01:27 · Ta bort
Anna Rudolfsson
fre kl. 14:19 · Ta bort
Elin Nordberg
Elin Nordberg
storelillebror
fre kl. 17:02 · Ta bort
Helena Falkman
fre kl. 17:09 · Ta bort
Marielle Westlund
Marielle Westlund
true var det första som kom till mig men det hade ju helena skrivit redan så jag säger innocent
fre kl. 19:23 · Ta bort

***

Stockholm, 27th of Octbober 2009


Night. Full. Just invited all the October children in HOHN. Looking forward to see when we have 365 bloggers/ambassadors for positive media in HOHN. My latest happy news is that I have stopped using plastic bags when I shop for groceries. I saw a documentary on national television about this yesterday.


Natt. Mätt. Har just bjudit in alla Oktoberbarn i HOHN. Ser framemot när vi har 365 bloggare/ambassadörer för positiv media i HOHN. Min senaste glada nyhet är att jag har slutat använda plastkassar när jag handlar mat. Såg en dokumentär på SVT om detta igår.








Gothenburg, 14th of October 2009
I am grateful that Sophy is. And mom, dad and Jalle. I am glad to live in Bökollektivet.

Jag är tacksam över att Sophy finns. Och mamma, pappa och Jalle. Jag är glad över att bo i Bökollektivet.

No comments:

Post a Comment